21 Mars, Världspoesidagen

Hej hej leverpastej!
 
Nej, det kanske inte riktigt är poesi att skriva ett sådant välkomnande men men.... jag (Sofia) får väl erkänna att jag inte är särskilt bra på att varken rimma eller skriva dikter och poesi. Däremot för er andra som är kunniga inom detta ämnet är dagens tema ett utmärkt tillfälle att visa vad ni går för, eftersom det idag nämligen är:
 
"Världspoesidagen uppmärksammas den 21 mars varje år, syftet med dagen är att uppmuntra till att läsa och skriva poesi. Poesi finns överallt, både vid glada och festliga tillfällen som midsommar och jul men även på sorgliga dödsannonser och är en stor del av våra liv, det gör att poesin behöver uppmärksammas."
 
Min kära farmor är väldigt bra på att skriva fina dikter och får även dem publicerade i tidningar :) Så på grund av att min kompetens inom detta ämne inte räcker särskilt långt så tänkte jag dela med mig av en av hennes fina dikter, som ni kan läsa på bilden nedan! 
 
Hoppas ni tyckte den var bra, för det gör jag ;)
Så om ni läsare har talangen till att skriva en liten dikt så får ni gärna dela med er det i kommentarsfältet :D

Kommentarer:

1 Marilyn Efraimsson:

skriven

Vilken fin dikt

Kommentera här: