14 februari, Alla hjärtans dag

Heeej!
 
Idag är det den efterlängtade alla hjärtans dag då det är dags att uppmärksamma de nära och kära som betyder något för en. Enligt temadagar.se är denna dag:
Alla hjärtans dag är en av de mest uppmärksammade temadagarna i Sverige. Dagen har firats i romantikens och kärlekens tecken varje år sedan medeltiden och infaller den 14 februari. Varför firar vi då alla hjärtans dag? På den tiden så skulle pojkar och flickor fundera på vem som vem som skulle bli deras ”Valentin” under minst ett år framöver. Därifrån kommer även namnet Valetines day som det ursprungliga namnet är.
 
Självklart ville jag (Sofia) uppvakta min underbara pojkvän med pompa och ståt. Men som jag skrev igår så har jag varit sjuk några dagar och så är även fallet idag :( Så tyvärr har jag varken kunnat köpa något att ge eller spendera dagen med min älskling. Som tur är det kommer det flera dagar och jag ser framemot att kunna fira alla hjärtans dag med min pojkvän så snart jag kan :) Själv blev jag otroligt lycklig när Fredrik knackade på dörren och kom för att önska mig kärlek på alla hjärtans dag, en jättesöt nalle med chokladhjärtan (se bild nedan) till förgyllde min dag och det finns ingen bättre pojkvän. Dessutom uppmärksammade han kärleken till min hund, Boone, genom att ge honom två stora tuggben, vilket var väldigt tacksamt :P
Till dig Fredrik: går inte att beskriva med ord hur otroligt förälskad jag är i dig, du får mina dagar att bli magiska och utan dig hade livet blivit extremt ensamt. Hela du är underbar och det finns ingen annan jag hellre skulle dela livet med <3 
 
                                               

Som Sofia har sagt redan så har hon varit eller rättare sagt så är hon sjuk, så det är lite synd då man inte kan fira alla hjärtans dag (även om jag egentligen tycker att alla hjärtans dag är PR och väldigt mycket att du MÅSTE göra något kärleksfullt vilket jag kan tycka kännas plastigt... Det är ganska uppenbart att man gör något kärleksfullt åt sin partner och istället för att visa kärlek just denna dag kan man göra det som en överraskning 10 Maj kanske?) 
Och jag vet ... En nalle och choklad, väldigt klyschigt och tråkigt ... Har man inte ekonomin till det så får man göra det bästa av situationen, sen så tycker faktiskt Sofia om nallar väldigt mycket så det gjorde inte henne något! Så nu har hon något att gosa med nu när hon är sjuk! :) 

Och till Sofia: Det finns ingen som dig, inte ens i närheten. Så underbar, fin och omtänksam tjej finns det bara en av... Och det är du. Jag är så galet lycklig med dig, och det känns alltid så fantastiskt att vara i din närhet! <3

Glad alla hjärtans dag på er! Much love to you! 

Vem har ni visat kärlek till idag? 
 

Kommentarer:

1 Marilyn Efraimsson:

skriven

Ha en bra alla hjärtans dag på er båda. Sofia krya på dig

Kram Kram

Kommentera här: