10 februari. Clean Out Your Computer Day

Tjenixen :)
 
Idag har det varit dags att göra den årliga rensningen på datorn, ta bort allt onödigt skräp som du samlat på dig under året. Allt för att göra din dator snabbare och bättre :) Framför allt gäller det att ta bort all ofrånkomlig virus som tycks hamna i varenda dator med eller utan virusskydd.... För att verkligen rensa datorn helt och få den som ny igen är en ominstallation på sin plats. 
 
Jag (Sofia) fick ju min dator kraschad och däefter ominstallerad för inte så längesedan så för mig blev den här dagen ganska onödig. Fanns inte så mycket att rensa ut, kanske enstaka bilder som jag sparat ner bara för att kunna vidarebefoga till någon annan. Men jag är i alla fall väldigt nöjd med min dator just nu och njuter av att den är som ny ;)
 
Jag (Fredrik) har massor av saker, framför allt spel på min dator och de är jag väldigt rädda om så för mig blev den här dagen lite smått jobbig. Eftersom jag inte vill bryta vårt nyårslöfte om att följa årets temadagar så valde jag att rensa ut några spel som jag inte längre spelar och som jag förmodligen inte kommer göra framöver. 
 
Vad har ni läsare raderat från era datorer idag och har det resulterat i någon förbättring? 

Kommentera här: