25 Maj, Geek Pride Day och Mors Dag

Tjena Tjena!


Idag har ni väl inte glömt? Det är ju Mors Dag och de förtjänar att bli hyllade! Dock tycker jag som alla sådana här dagar att det inte bara ska göras på denna dagen utan 365 dagar om året... Utan eran mamma så hade ni faktiskt inte funnits! Men klart att ni ska ha fått visa lite kärlek och omtanke till din mamma idag! :) Grattis Mamma! 

Men, inte är det bara Mors Dag inte... Idag är det också Geek Pride day! 

Det passar nördiga mig (Fredrik) väldigt bra! 
Varför det? Mjo... Gillar man Star wars, spelar "tv-spel" i timmar och kan prata mycket och har mycket kunskap inom det ämnet ...Tja...då är man väl en nörd ;) Stolt nörd haha :D 

Men man kan väl inte direkt säga att jag är en nördnörd som klär ut mig till spelkaraktärer eller superhjältar eller läser serietidningar. Jag är väl under den ranken ;) Jag jämnar ut det med spel istället och i skrivande stund på "Spelbiblioteket" Steam så har jag 197 spel. Lite för några, m¨nga för andra ;) 

Jag firar denna dagen genom att spela Dota 2 och titta på Big Bang Theory(Finns det någon nördiga serie?) 

Kommentera här: