27 Mars, Världsteaterdagen

Go'kväll!

Idag ska vi fira teatern, och det gör vi med en stor FEST!! 
...Vänta...Det är torsdag idag... Så vi skippar nog den festen! Men vi kan fira det genom att skriva ett inlägg om det! :)

Vet inte riktigt vad dagen innebär men kan berätta att personligen så har jag (Fredrik) bara varit på teater när jag gick i skolan, det känns lite som en grej som håller på att slockna med tanke på tv/internet. Men när de gäller teater så kommer jag ihåg en speciell som vi såg i skolan, då det var Peter Fridh ( Han som spelar Pappa Leif i den gamla "Mysteriet på Greveholm") som var i någon sorts boll och han var naken. Väldigt skrämmande att se som barn ;) haha!

Här i Landskrona så finns en av de finaste teatrarna jag sett i Sverige!



Litet och mysigt! :)!



Har ni varit på teater? I så fall är det någon som ni kommer ihåg som ni vill dela med er?

Kommentarer:

1 Marilyn Efraimsson:

skriven

Tror det var pippi långstrump jag såg på gamla teatern i helsingborg. Det var med skolan så det är ju några år sen. Man skulle gå mer på teater men det blir ju inte så

Kommentera här: