7 Februari, Tankens dag

Hejsan!
Idag är det Tankens dag, vilket innebär att vi ska tänka lite extra på vad vi tänker idag :) Lite flummigt kanske men kort sagt kan dagen handla om vad som helst, då människors tankar är olika från person till person. Eftersom vi människor tänker konstant finns det gott om utrymme för att dela med sig av några av dessa en dag som denna, så här nedanför bjuder vi på några av våra tankar vi haft idag!

                                                        


Jag (Sofia) har idag tänkt på många olika saker, som exempelvis skolan, jobbet, kärleken, familjen, framtiden och så vidare. Men när jag läste att det var Tankens dag idag kom jag främst att tänka på alla nära och kära som vi har förlorat under åren.... Dels min underbara gamla mormor Inga som var en av de mest omtänksamma människor jag någonsin känt. Hon satte alltid andras intresse först och höll alltid humöret uppe, jag kom ihåg att när jag var yngre fick vi alltid godis när vi kom på besök hos henne...även fast vi inte fick för mamma tog jag och min lillasyster alltid några bitar. Minns hennes skratt än idag och ibland tänker man varför kan inte vissa personer leva för alltid?! ;)

Och då får jag (Fredrik) också fylla i vad som har flugit runt i min skalle idag :) Det har varit allt möjligt , från att vad man ska äta, angående jobb (för att man bara får nej hela tiden :( ) , på min underbara flickvän och lite på spel men det kommer lite i underkant ;) Så mina tankar har inte varit så dramatiska som Sofias men det kommer väl någon annan dag :p! 


Haft några speciella tankar idag som ni vill dela med er :)?
 
 

Kommentarer:

1 Johan:

skriven

Mina tankar går mest runt lägenhetsköp och lägenhetsförsäljning då jag håller på att byta till nytt boende. Stressigt men samtidigt kul att få ett nytt hem :-)

Svar: Ska bli spännande att höra mer om det när vi träffas nästa gång :)
operationtresexfem.blogg.se

Kommentera här: