17 April, Knivens dag

Hej hopp! 

Nu sitter jag i ett knivigt läge då tiden har gått snabbt och jag har ännu inte skrivit ett vasst blogginlägg ;)

Ja, man kan hålla på hela natten med olika former av ordskoj när det gäller detta ämnet , men det får vi skära ner på! 

I vilket fall som helst så är det knivens dag idag, och det låter ju lite farligt och konstigt, eller hur ?
Kul nog så infaller den på SKÄRtorsdagen ;) 

Lite information från knivakedemins hemsida: 
Ta hand om din kniv. Använd en trä- eller plastskärbräda, slipa till en riktigt vass skärpa med en slipsten och se över hur den förvaras. Bäst mår kniven på en knivlist, i ett knivblock eller knivväska. Om din favoritkniv är av keramik kan den få lite extra omsorg med hjälp av ett diamantbryne.

Och nu tänkte jag (Fredrik) dela med mig av mina knivar som jag tycker är väldigt trevliga och färglada!
 
Och nej , de är inte i plast , vilket man kan tro ;) 

Kommentera här: