16 April, Världsröstdagen

Hej, hallo, hey, guten tag, bonjour.....osv. 
 
Idag har det varit Världsröstdagen vilket innebär att man ska ha uppmärksammat vilket bra kommunikationsvektyg våra röster är. Allt ifrån prat till sång på alla olika språk :) Jag (Sofia) tycker personligen att språk och röst är ett himla spännande fenomen....liksom hur funkar allt och vem kom på att natt skulle heta just så och inte dag :P Ja det är mycket att klura och fundera på men vi kommer ju på nya ord hela tiden det slutar aldrig som exempelvis ordet hen är en av våra nya vänner i ordboken. 
 
Jag är i alla fall glad att jag kan prata och kommunicera med andra men en dröm hade också varit att kunna sjunga men det var väl inte mitt kall i livet helt enkelt :P Får njuta av de sångare och sångerskor som kan sjunga, vilket är inget jag klagar på!
 
Hoppas ni använt rösten idag, ha en fortsatt trevlig kväll så hörs vi!
 

Kommentera här: