14 April, Volvons dag

"Jag rullar!"

Dagen då vi hyllar de största svenska bilmärket någonsin? Japp, jag menar den typiska svennebilen, Volvo!

Fru, hus ,2 barn, hund och volvo har väl de flesta hört när det gäller den svenska "drömmen" ;)? Nja,,, Inte riktigt min dröm men kan säkert förstå att de är mångas dröm!

Ja vad ska man säga om Volvo då? Ja, jag har ju inte jättemycket erfarenhet då jag (Fredrik) inte har något körkort och har bara kört bil 1 (!!!) gång. DOCK så var den där enda gången som jag körde bil, då var det en volvo ;) Så det är den skönaste bilen jag kört iaf haha!

"Aktiebolaget Volvo är moderbolag för Volvokoncernen – även Volvo Group – är en tillverkare av lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner, marina och industriella drivsystem. Volvokoncernen tillhandahåller också kompletta finansiella tjänster. Volvo har cirka 110 000 anställda med produktion i 19 länder och försäljning på omkring 190 marknader. Volvoaktien är noterad på Stockholmsbörsen. 1999 sålde Volvo bilavdelningen Volvo Personvagnar till amerikanska Ford Motor Company som 2010 sålde det vidare till kinesiska Geely. Huvudkontoret för AB Volvo ligger i Torslanda i Göteborg."

Lite nya reklamfilmer som gästas av stjärnor som de flesta förmodligen sett!

 
 


Vad är eran erfarnehet med Volvo? Har ni någon favoritvolvobil ? 

Kommentarer:

1 Marilyn Efraimsson:

skriven

Volvo är bra bilar men svindyra att köpa

Kommentera här: