13 April, Såpbubblans dag

Tjena!
 
Idag var det dags för ännu ett tema och idag är det Såpbubblans dag :) Självklart skulle jag (Sofia) egentligen köpt såpa idag för att kunna blåsa några bubblor men det blev aldrig tillfälle för det...tyvärr. Så jag tänkte istället berätta en historia från min uppväxt:
 
Vet inte hur gammal jag kunde ha varit men mellan 8-10 år, mina kusiner, min syster och jag var hos mormor och morfar. Det var en fin sommardag och perfekt för utomhusaktiviteter, så vår underbara och bästa morfar var snäll och hade fixat ett såpbubbelmedel som skulle göra extra stora och långa bubblor. Han hade köpt två stora spannar och var så glad över att vi var så himla förväntansfulla :) När alla hade fått varsin ögla att blåsa bubblorna genom så stoppade vi ner de i medlet och började att försöka blåsa bubblorna...... Till allas stora förtvivlan så funkade det inte överhuvudtaget :/ Men morfar var fast besluten att det skulle funka så han hällde i ännu mer såpa i medlet och till slut fungerade det att göra stora bubblor. Dock kanske inte riktigt så stora och långa som det var tänkt men vi blev glada bara över att det fungerade överhuvudtaget :D Den glädje som fanns inombords när det fungerade spred sig vidare och morfar var nöjd att allt tillslut fungerade.
 
Detta är ett otroligt starkt minne och jag tycker det förmedlar hur oerhört glad man blir av såpbubblor, denna enkla underhållning är allt som behövs för att göra andra lyckliga :) O tack så jättemycket morfar för att du alltid gör allt för att göra mig och andra så glada!
 
Vad tycker ni om såpbubblor? Har ni någon historia att dela med er av?

Kommentera här: