1 April, Skojardagen

April april din dumma sill jag kan lura dig vart jag vill......där satt en apa som lurar mig tillbaka :P
 
Ja, idag är det som nog alla redan vet "Skojardagen" vilket det betyder att det är fritt fram att skoja och lura så många man kan. Själv är jag (Sofia) inte alls bra på att skämta och ljuga om någonting men jag kan hitta på bra hyss........
 
Jag kan berätta om en första april när jag och min syster lurade mamma genom att sätta flera fällor i huset tills när hon kom hem. Det var en fredag och som vanligt storhandlar hon på Maxi denna dag och har mycket varor att bära in och sätta i kylskåpet bland annat. Så det vi gjorde var att ta det gamla hysset att trycka ut tandkräm på hela baksidan av kylskåpshandtaget....eftersom det är det första hon tar i när hon ska sätta in alla varor....därefter tänkter hon säkert att hon måste tvätta av det, så vi mixtrar helt enkelt med vattenkranen. Genom att sätta tejpbitar som gör att vattnet sprutar mot personen i fråga som sätter på vattnet :D Så det gick som bara den, superlyckat blev det...haha ;)
 
Sen måste ju mamma tro att hyssen är färdiga och att hon lugnt kan fortsätta att ha det trevligt under kvällen....men så var inte riktigt vår tanke. För det är ju nämligen så att vi brukar fika på kvällen och därmed kokar mamma kaffe och brer smörgåsar. Så vi tänkte varför inte klippa ett hål i kaffefiltret och tejpa för osthyveln så att det inte går att hyvla osten :P Hahha, det var dock inte lika lyckat, då vi tyvärr klippte för litet hål i kaffefiltret så det kom aldrig igenom några bönor :/ Vi tänkte liksom att vi inte kunde klippa för stort för då hade det märkts....men osthyveln gick bra...hon höll på några gånger innan hon fattade att det satt en tejpbit där, hihi :D 
 
Så jag kan väl avsluta med att säga att under första april behöver det inte vara några avancerade tricks eller skämt det räcker med de gamla hederliga för det funkar ;) P.S. glöm dock inte att klippa ett större hål i kaffefiltret! D.S.
 
Har ni blivit lurade idag eller har ni helt enkelt lyckats lura någon annan?
 
 

Kommentera här: