26 Mars, Jobba-hemma dagen

Hejsan!
 
Så! Nu efter flera timmar hemarbete kan jag (Sofia) äntligen skriva till er underbara läsare :) Eftersom jag studerar på Lunds Universitet och precis börjat med min stora kandidatuppsats passar det utmärkt att skriva om dagens tema då jag för jämnan nu för tiden alltid jobbar hemifrån. Självklart gör jag inte allt hemifrån, det blir ungefär hälften gjort i skolan och hälften här hemma framför datorn eller nerdränkt i böcker :P
 
Själv tycker jag det är jätteskoj att studera och kunna sätta mina tänder i nya spännande ämnen. Särskilt nu när vi djupdyker ner i ett ämne för att skriva en C-uppsats på ca 40 sidor brödtext. Som jag har hört från många av mina vänner och familj är det inte alla som har det lätt att koncentrera eller jobba hemifrån, så här kommer några av mina egna tips ;)
  • Var mycket självdiciplinerad, ihärdig med att sitta tills det du planerat är klart och samtidigt behålla intresset för det!
  • Stäng av mobilen eller lägg den någon annanstans så den inte finns inom räckhåll!
  • Använd hellre papper och penna om inte datorn är absolut nödvändig, för att slippa fällor som exempelvis Facebook, Twitter och Youtube!
  • Om du ska sitta länge, ta mikropauser och rör på dig så att kroppen får igång blodcirkulationen, då tänker du bättre när pausen är över!
Så jag hoppas att detta hjälpte er som inte känner att jobba hemma är särskilt roligt. Däremot tror jag det tar lite träning innan man blir jättebra på det så HEJA HEJA!! Lycka till med allt hemarbete :D
 
Har du jobbat hemma idag och i så fall med vad?
KÄMPAAAA!!!

Kommentera här: