4 Februari, Världscancerdagen

 
Heeeej!
Idag är det viktigt att uppmärksamma den fruktansvärda sjukdomen cancer. Visst vi har kommit en lång bit på vägen mot sjukdomen men vi är långt ifrån en lösning på ett effektivt botemedel. Oavsett om en person är ung eller gammal är det oerhört tragiskt att få prognosen cancer. Cancer kan uppstå i princip varsomhelst i kroppen och några av de vanligaste är lung-, prostata och bröstcancer.
                                                                 
I min (Sofia) släkt har cancer varit en vanlig dödsorsak och självklart blir jag ibland rädd över det. Jag mår dåligt över att tänka på alla mina nära och kära som har eller kan drabbas av cancer. Såklart är det oerhört tragiskt även fast det inte är någon jag känner men det påverkar en själv mer om det är en närstående. Jag har väldigt svårt att se någon tyna bort av en obotlig sjukdom och när det är någon nära en är det hjärtkrossande :/

Jag (Fredrik) har faktiskt ingen i familjen som har drabbats av det som tur är, men en nära bekant har. Vi får glädjas över att denna person blev frisk från det, vilket absolut inte är lätt! Vi är väldigt glada att de finns botemedel till en del av dessa cancersjukdomar men det finns fortfarande väldigt många som fortfarande är obotliga! Så vi får hoppas att framtiden bjuder på att ett botemedel hittas! 
 

Kommentarer:

1 Marilyn Efraimsson:

skriven

Men det tar nog tid innan dom upptäckt något botemedel mot canser, för det kan komma var som helst i kroppen

Kommentera här: